-
هرآنچه باید در مورد هویت برند بدانید
هویت برند، نمایش بصری ارزشها و شخصیت یک کسبوکار است و میتوان از آن برای ایجاد احساسات خاص در مخاطبان استفاده کرد.
همانطور که هویت شخصی، شما را به انسانی منحصربهفرد تبدیل میکند؛ هویت برند نیز شناسهای است که چهرهی منحصربهفرد کسبوکار شما را نمایش میدهد. هویت برند، ارتباط نزدیک و متقابلی با طراحی برند دارد، اما صرفاً به مراحل طراحی محدود نمیشود. میتوانیم بگوییم که هویت برند، بدنهی اصلی یک سازمان است. هر شرکت یا سازمان، بهدنبال ارائهی محصولات متمایزی است که از ویژگیهای خاصی برخوردار هستند. هویت برند، مجموعهی مشخصههایی است که یک سازمان، ازطریق آنها خود را به بازار و مشتریان معرفی میکند. این ویژگیها در تمام فعالیتهای بازاریابی و تبلیغات شرکت، کارکرد پیدا میکنند.
با این مقدمه، یک گام به جلو برمیداریم تا ببینیم هویت برند دقیقاً چیست و شما چگونه میتوانید هویت برند قدرتمندی را توسعه دهید که کسبوکار را به یک سطح بالاتر برساند.
هویت برند در کسب و کار اینترنتی چیست؟
طبق تعریف اینوستوپدیا، هویت برند عناصر بصری یک برند نظیر رنگ، طراحی و لوگو است که باعث میشود مشتریان، یک شرکت و محصولات آن را به شیوهای خاص در ذهن تداعی کنند. هویت برند (Brand Identity) با تصویر برند (Brand Image) متفاوت است: هویت، به قصد و هدف اصلی یک شرکت اشاره میکند و اینکه چگونه سایر فرایندهای عملیاتی و غیرعملیاتی، باتوجهبه هدف اصلی پیش میروند تا تصویر مشخصی را در ذهن مصرفکنندگان ایجاد کنند. فرایند توسعهی هویت برند، مراحل زیر را شامل میشود:
- انتخاب نام برند
- کار در منزل
- طراحی لوگو
- استفاده از رنگها، شکلها و دیگر عناصر بصری در محصولات و تبلیغات
- بهکارگیری زبان یا ادبیات خاص در تبلیغات
- آموزش کارمندان بهمنظور تعامل با مشتریان
- تصویر برند، نتیجهی همهی این تلاشها است، صرفنظر از اینکه موفق باشند یا خیر.
نکات مهم درآمد اینترنتی در مورد هویت برند
۱- هویت، مجموعهای از نهادها و روابط روانی و عملیاتی برند است: این نهادها، «دلایلی برای خرید» نیستند، اما حس آشنایی و تمایزی را ایجاد میکنند که تکرارشدنی نیست. بهعنوانمثال این نهاد میتوانند شامل لحن امضای برند، رنگهای علامت تجاری (رنگ آبی پپسی)، لوگو (نایک)، شعار (متفاوت بیندیشید، اپل) باشند.
۲- هویت، مجموع پیشنهادها و وعدههایی است که یک شرکت به مشتریان خود میدهد. به این موضوع فکر کنید که اصولاً یک برند چگونه شناخته میشود. ما برخی از برندها را با یادآوری محصولات و برخی دیگر را با شخصیت آنها، یا مجموعهای از ارزشها و موقعیتی که در ذهنمان دارند، میشناسیم. هویت برند، همهی آن چیزی است که یک سازمان میخواهد باتوجهبه آن شناخته شود؛ مثل یک شرکت، تولیدات، خدمات یا حتی افراد خاص. بهطور خلاصه، هویت، راه سازمان را به جهان اطراف باز میکند.
۳- هویت، از عناصر قابلتوجه یک برند تشکیل میشود. بنابراین هر عنصری که باعث شود یک سازمان در ذهن مشتریان هدف متمایز دیده شود، زیرمجموعهای از هویت برند خواهد بود.
هویت، همهی کارهایی را که یک سازمان انجام میدهد (مانند مأموریت شرکت، شخصیت، وعدهها و مزیتهای رقابتی)، باهم یکپارچه میکند و بهموازات آن، تفکر، احساسات و انتظارات بازار / مصرفکنندگان هدف را نیز شامل میشود.
۴- هویت موفق و منحصربهفرد، میزان آگاهی از برند را افزایش میدهد و انگیزهی کارمندان را نیز بالا میبرد، و برای کسب درآمد در منزل انگیزه ای درست میکند زیرا آنها حس میکنند برای یک سازمان «برند شده» کار میکنند. بهعلاوه هویت برند به وفاداری مشتریان، ترجیح یافتن برند، اعتبار بالا، قیمتهای خوب و بازده مالی چشمگیر منجر میشود.
۵- هویت برند باید پایدار باشد، بهطوریکه مشتریان را بلافاصله به شرکت و محصولات شما مرتبط کند. پایداری هویت برند بهنوعی به مشتریان اطمینان میدهد که شما همان سازمانی هستید که پیشازاین گفته بودید.
۶- هویت برند باید مدرن و آیندهگرا باشد و درعینحال، به ویژگیهای بادوام و مقاصد بلندپروازیهای شرکت نیز دلالت کند.
فرایند ساخت و توسعهی هویت برند
اگر برند شما در مراحل اولیهی رشد قرار دارد یا اگر برای بازسازی برند خود آماده میشوید، میتوانید با طیکردن مراحلی که در ادامهی مطلب کسب درآمد اینترنتی را شرح میدهیم، هویت برند قویتری ایجاد کنید که موفقیت آیندهی سازمان شما را تضمین کند:
-
Commentaires